Fuckerdiefuck

20 juli 2018

hier ga ik echt niet slapen hoor - en papa ook niet.

Nadat we om 3uur vanachter zijn opgestaan om naar het vliegveld te gaan kwamen we er achter dat de bankpas van Linda spoorloos is. In de machine laten zitten!! Hier krijg je eest je geld en dan pas je pas - niet als bij ons. Afijn - pas vanochtend geblokkeerd bij de Mac want je hebt wel WiFi nodig om iets te doen. Het is als een eerste levensbehoefte voor reizigers.

De vlucht was okay - op 1ding na. De stoel van iedereen kan naar achteren maar waar wij zaten moesten recht op blijven. Dat is even leuk maar niet als je 1 meter 90 bent. Maar gedachten op 0 en vliegen met die kist. Met het visum door de douane ging soepeltjes en ook het opwachten door de taxichauffeur. Nu gaat het pas echt beginnen . In Vietnam ga je op de snelweg gewoon van links naar rechts en toeter je als het niet kan. Ook een brommer kan tegen de richting in rijden. Taxichauffeurs zetten de auto gewoon op de vluchtstrook  langs de kant om te piesen terwijl er 1000 brommertjes langs rijden.     Het weer is wat minder maar dat drukt de pret niet. Wat wel apart was dat we een hostel geboekt hadden waarbij we een kamer moesten delen met 4 Israëliërs  - 2russen en 2 Engelsen. Ben je bijna 50 en ga je dan in een hostel backpacken - dacht het niet. Dan denk ik terug aan de wijze raad die ik ooit eens gekregen heb van een Roosendaals vrouwke: bij twijfel NEE!!!! Inderdaad - no fucking wat dat ik hier ga slapen met van die stinkende jongelui. En Luna ook niet. Linda wilde het een nacht proberen maar ik twijfelde dus NEE! Gelijk ongeboekt naa een hotel met ontbijt en twee aparte kamers met airco en goede WiFi dus........... niemand maakt mijn pis meer lauw vandaag - no fucking way 😏

1. Marina:
    20 juli 2018
    Nu dat is er weer heftig aan toe gegaan. Maar je kon blokkeren en dan zeggen ze gelijk of er wat mee gebeurd is. Hopelijk niet. Goed uitkijken allemaal.Het kan iedereen gebeuren. Wacht nu de berichten
    En mooie foto’s vanuit Vietnam. En Lin jij had weer de pech maar het komt allemaal goed. Kus kus xxx. Grand
  2. Alwinkrijgsman:
    20 juli 2018
    Klopt ma ! Gelukkig kun je het tegenwoordig allemaal gemakkelijk blokkeren via je telefoon. Verder gaat alles erg gied. Het is behoorlijk intens allemaal, maar wat een belevenis. In Hanoi heeft het de afgelopen dagen heel erg geregend en aan de kust zelfs een tyfoon!! Onze plannen zijn daarom wat omgegooid en we blijven een dag langer in Hanoi. Het is gigadruk waar we nu zitten met ons hotel en overal winkeltjes met merk t-shirts en tasjes enzo. Een soort Benidorm van Vietnam kun je wel zeggen. Je moet rennen om over te steken, want de brommertjes komen van alle kanten..Wel super leuk, maar morgen gaan we ook buiten dit centrum kijken..even de drukte ontvluchten.
    Is het in NL ook nog steeds lekker weer ? Hopelijk wel ! Dikke kus x lin
  3. Elvi:
    21 juli 2018
    Goed, moest een keer gebeuren ,dat Lin haar pasje of telefoon zou kwijt raken en dat is mi gebeurd . Ben ook blij dat mijn levensmotto heeft bijgedragen aan Alwins broodnodige nachtrust😉.

Wat een avontuur !
  4. Daniëlle:
    24 juli 2018
    Zo globetrotters wat een avonturen al zeg en dat terwijl jullie nog maar net zijn begonnen aan de reis. Alles komt goed dus. Geniet van alles!