Ninh binh geschreven door Liam

25 juli 2018

Vandaag ben ik wakker geworden in de Riverside homestay. Het is al weer bijna tijd om te gaan ontbijten dus ik ben mij snel aan gaan kleden en aan de eettafel gaan zitten. Na enkele seconden werden de eerste ommeletten op tafel geserveerd door ‘ ‘Vuan Tuan’ en we hebben lekker gegeten. We logeren in het huis van een familie met 2 kinderen. Zij verhuren 2 grote kamers.  Hij heeft zijn baan als leraar geschiedenis ingeruild voor het runnen van een soort bed & breakfast.                                          Daarna hebben we besloten om te gaan fietsen op twee moutainbikes één kinderfietsje en twee normale fietsen. Na een hoop mooie foto’s gemaakt te hebben en  waterbuffels te hebben ontweken kwamen we na 6 kilometer aan op ‘skull island’ en hier was ook de film Kong:skull island opgenomen. We kochten snel de tickets en konden we in een bootje gaan zitten en gingen we al gelijk weg. We vaarden maar een paar minuutjes en toen zij de vrouw die roeide en stuurde dat ik, mama en Luna moesten gaan bukken, want er kwam een grot aan. En daar gingen we hoor met Lizz en papa in de boot voor ons en we vaarden zo door alle rotsen en toen we aan de andere kant kwamen de bootjes aan de andere kant ook aan. Daar lag een tempel waar we snel wat foto’s hebben gemaakt en weer door zijn  gevaren. En na nog wat grotten kwamen we op het moment dat we zelf ook mee moesten gaan roeien en toen deden wij een wedstrijdje met de andere boot. Toen stoten ik mijn teen en mijn nagel was gebroken. We genoten rustig van het uitzicht en toen kwamen we aan bij de plek waar de film was opgenomen en dat was heel erg gaaf. Kort daarna was de tocht afgelopen en gingen we nog door naar wat papa heel graag wilde zien genaamd: de Mua caves. Het was wel echt strijden om er te komen er waren waterbuffels op de weg en de weg was ook heel nat. Net nadat we de tickets hadden gekocht begon het keihard te regenen. We wachtten heel even tot het was afgekoeld en toen gingen wij de berg op van ik weet niet hoeveel treden. Het duurde eventjes maar de familie Krijgsman had de top gehaald. Toen we lang genoeg hadden gechilld raakten ik, mama en Lizz één draak op de top aan en gingen we naar beneden. Langzamerhand kwamen we dichter bij ons verblijf met natuurlijk het oh zo belangrijke Google maps. En toen gingen we snel douchen gingen. Alwin en Linda gingen nog even naar het dichtsbijzijnde supermarktje. Om precies zeven uur gingen we eten. We aten kip met uien, wortel en tofu en gefrituurde varkensvlees en met gefrituurde rijst en witte rijst. Na lekker te hebben gegeten waren we heel moe van deze lange dag. Nu lig ik in bed en regent en onweert  het heel erg hard buiten. Welterusten !