Fam Krijgsman goes Bangkok-Vietnam 2018

18 juli 2018

Inmiddels is Maandag 16 juli '18

Na een toch wel stressy weekend waarbij Liam terug komt van het jaarlijkse JEKA voetbalkamp, met een 'dikke duim'. Blijkt die duim in dit geval niet zo positief..er moet gips omheen en dat net voordat we vertrekken.. niet zoo fijn dit ! Na eerst een half arm in het gips te hebben, kan er maandagmorgen nog 'vlieggips' omheen. Het ziet er iig niet meer zo heftig uit en is 'removable'. Met medische verklaring en Quatar Airlines op de hoogte gesteld is het dan toch echt zover ! We vertrekken !! Bart ook nog even weggebracht naar een nieuw pension in Hilvarenbeek. Dat zag er heel netjes uit en ondanks dat het niet fijn is om hem achter te laten, voelt het OK.

On time as always zijn Aart, Riet en Kai er. Rugzakken staan al klaar voor vertrek en de rest ook!  Met kleine vertraging bij A'werpen staan we ruim op tijd bij de 'drop off' van Brussels AirPort. In Brussel is het erg druk met boarden en gaan we uiteindelijk om 18:15 uur pas echt de lucht in. Onderweg hadden we aardig wat turbulentie   Maar met het heerlijke Arabische muziekje op de achtergrond zijn we helemaal zen! Het eten is lekker, lam met rijst. Eenmaal op Doha aangekomen worden we al opgewacht voor de ' connecting flight'. Op 'n paar mannen met tulband en enkele vrouw in Nikaab na kun je amper zien dat je in een Arabisch land zit. We zijn het vliegveld over gerend voorbij Gucci, Armani en Hermes ...zodat we meteen door konden met de vlucht naar Bangkok. Nu wel veel Arabische gasten in jalaba en zwaar opgemaakte vrouwen veelal zonder hoofddoek. We zitten met z'n allen op een rijtje en tussen de films door valt er toch iemand in slaap. Om 14:00 uur Thaise tijd komen we in Bangkok aan. We weten ons nog 'n aantal dingen te herinneren en zijn minder onder de indruk van de verschillen met een Europees vliegveld. De geur is zo herkenbaar !!! Na ong 45 min (!!!) bij de douane komen we erachter dat dhr Alwin Krijgsman zijn rugzak nog in Brussel is achtergebleven 😱 Een dame wacht ons op en vertelt dat ze morgen zal bellen naar ons verblijf om door te geven hoe laat ze hem komen nabezorgen. Ja hoor, dat hebben wij weer! Op hoop van zegen dan maar..

Na trein en metro komen we aan bij BTS On Nut. Daar moet ons 'resort' op loopafstand vanaf liggen. Uiteindelijk blijkt dit ook zo te zijn en vinden we het met Google Maps, zonder WiFi..handig zo’n cyber opa met tips 😜De geuren van Bangkok zijn zo herkenbaar. Het miezert zachtjes en je ruikt dat het regenwater niet weg kan. Een mix tussen de geur van geroosterd vlees, gember, lemongras en rioollucht. Bij BTS-station On nut zouden we er bijna moeten zijn. Maar het is niet zo dat je de straatnamen kan lezen hier...Met Google Maps kun je tegenwoordig alles vinden dus ook het straatje achteraf waar ons ‘M Resort zit. Het is een kleine 'cabana' met uitzicht op een zwembadje. We springen er in om het klamme zweet eraf te spoelen. Er zit zo veel chloor in dat we meteen chemisch gereinigd zijn met z’n allen. ‘S avonds heerlijk gegeten bij een Food court waar je eerst een kaart koopt en bij verschillende eettentjes kunt bestellen. Lizz neemt de Tom Yum soep van tante Dine en Luna een fried chicken. Alwin en ik de spicy curry😋zoo lekker dat Thaise eten! Vanavond maken we het niet laat om zo even bij te komen van de reis.

Inmiddels is het woensdag 18 juli. Morning in Bangkok. Wat de dag ons gaat brengen weten we nog niet...het verslag volgt.

1. Geraldine:
    18 juli 2018
    Hallo allemaal, wat heerlijk om jullie verhalen te mogen lezen. Zeker aangezien wij dit jaar niet met zomervakantie gaan. Dan kunnen we toch een beetje meegenieten van jullie avonturen in Azië! Ik herken de geuren en de sfeer van het toch altijd mystieke Azië met zijn eeuwige glimlach waar een wereld van cultuur zich achter schuilt. Ik hoop dat Luna, Liam en Lizz ook het eten gaan waarderen want is het toch buitengewoon genieten van de overheerlijke (vega) gerechten. En je blijft er nog eens slank bij ook ;-)

Lieverds, pas goed op jezelf, trap niet in de spelletjes die ze met toeristen uithalen en geniet met volle teugen. Dan genieten wij lekker mee.

Love you all, dikke knuffels van Dine, Jeroen en Ayden.

N.B. wil je Jeroen ook toevoegen aan jullie reisverhalen. Dan voelt hij zich niet buitengesloten ;-) [email protected]
  2. Marina:
    23 juli 2018
    Ik ga het nog een keer proberen ik zal wel iets fout gedaan hebben
    Maar Geraldine heeft al zoveel verteld en tot slot veel plezier en tot een volgende keer. XxxGrand