thailand blog

16 juni 2013

hallo

wij gaan naar Thailand

en gaan een lange reis maken

we zullen jullie alles te vertellen over de reis en we zullen ook foto s sturen

xxxxxxxxxxxxxxx krijgsmannetjes en hartmannetje

1. Reislogger:
    16 juni 2013
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Geraldine:
    17 juni 2013
    Leuk!

Dan kunnen wij meegenieten van jullie avonturen in Azie :-)

Wordt vast een fantastische ervaring voor jullie allemaal. En een maand!

Ik zal jullie zeker op de voet volgen xxxx

Tante Dine
  3. Alida:
    3 juli 2013
    We wachten in spanning af op jullie reisverhalen! Het gaat met Bart hartstikke goed, een heerlijk onstuimig en lief mannetje. Vandaag samen met Bajka hardgelopen, hij genoot van al de plassen die we tegenkwamen en buitelde letterlijk over bajka heen, erg gelachen om B&B. Genoeg verhalen over de doggies. Ik wil weten hoe het met jullie gaat? Lin, zijn je wenkbrauwen al getatoeëerd? en de tickets voor de trein al gekocht?

Liefs Alida
  4. Alwin:
    Beste allen,

We zijn er!!!!! Na tegen een muur van warmte aan gelopen te zijn moest en zouden we vanochtend om half 8 al kaartjes moeten halen voor de sleeper naar Chiang Mai. Hier doe je drie cosmopolietjes in de dop geen plezier mee, maar ook onkel Alwin niet. Maar trouw als wij zijn volgen we als de Daltons onze reisleidster Linda. Ook ons wilde ze neppen (zo heet dat volgens Luna) maar wij liepen langs de neptouristoffice dame en konde zo wel echt geholpen worden om echte terreinkaarten voor Chiang Mai te kopen - hahahha dus met airco in de coupe. Jawel, maar een dag later dan gepland. Je kunt niet alles hebben.

De reis vanuit 020 (je bent feyenoord fan of niet) verliep vlekkeloos. Wat liam al opviel was dat er geen feyenoord shirts verkocht weren maar wel PSV en fc Twente op Schiphol. Tis maar dat je het weet. De credit card werkt ook want er moest natuurlijk het nodige gekocht worden op Schiphol door de dames. Luna is echt van de tijd (net haar vader) dus zaten we als om 11:20 bij de gate en stonden we als eerste in de rij om te baarden. Ja, die Luna is zo bescheiden!! Na een 2de vlucht van 9 uur stonden we er dan eindelijk - Bangkok!

Na de metro van binnen en buiten te hebben gezien zijn we even gaan slapen en toen moest er gezwommen worden. Liam gleed uit en had een bloedende teen (hij kon dus niet zwemmen) pffffff tis zo warmmmm! Na een lunch bij het zwembad zijn we nog even naar buiten gegaan waarna ook linda haar teen voor de tweede keer stootte aan de roltrap. Weer bloed en pijn. Nu ga ik met de kleinste prinses ff een soepje eten met kip en noodles.

Sawadee
  5. Geraldine:
    3 juli 2013
    Reis is dus soepeltjes verlopen :-) lekker volgens schema ... En nog niet opgelicht. Wel twee zere tenen rijker dus die moet je goed verzorgen, want er zal nog veel gelopen worden de komende maand.. Of zijn jullie al fan van de tuk tuk brigade.. De koningen onder de Thaise oplichters (inclusief de politie zelf!). Krijg gelijk trek als ik kip met noodles hoor.... Ga vanavond kip madras maken... Komt ook in de richting toch...
    Hier gaat alles ook gesmeerd, lekker dagje regen vandaag (mijn parttime dag) maar vanaf morgen is het hier zomer :-).
    Gisteren met mama naar ziekenhuis geweest, vorderingen gaan langzaam, te langzaam, dus de medicatie gaat met 50% omhoog. Om uit te sluiten dat er "lekkende kleppen" spataderen zijn hebben we op 17 juli een afspraak om dit te onderzoeken. Daarnaast wordt altijd bloed nagekeken en nieuwe foto's gemaakt. Op zich dus niet slecht, maar iets te stabiel om stappen vooruit te kunnen maken.
    Dit even om jullie ook op de hoogte te houden van de situatie hier. Hoewel ik me kan voorstellen dat er zoveel nieuwe indrukken te verwerken zijn, dat je echt "even helemaal weg" bent :-)
    En dat is maar goed ook, na een maand ga je vanzelf thais praten hi hi hi. Ik blijf jullie lekker volgen, vind het heerlijk om te lezen en zie jullie al helemaal op avontuur in BK.
    Dikke kus van ons voor jullie allemaal en een hele dikke x van Ayden voor Izzy xxxx
  6. Alida:
    3 juli 2013
    Ha krijgsmannen. Gelukkig goed aangekomen en ik zie jullie al helemaal gaan, achter moeder de gans, Linda haha. Jammer van de open teentjes (toch maar dichte schoenen:). Klinkt heel warm, hectisch en spannend daar. Leuk om jullie zo te volgen!!

Liefs Alida
  7. Elvi:
    WE WANT PICA'S
  8. Josephine:
    3 juli 2013
    Hey ! Super leuk om te lezen . Blijf jullie zeker volgen , alleen een klein nadeel is dat jullie nog geen foto's geplaatst hebben .... Beetje teleurstellend !

Hoor snel meer van jullie en dan hopelijk met foto's ;)

Xx Joos
  9. Alwin:
    Dag 3..
    Vandaag was het dan zover...we gaan Bangkok ontdekken! Maar eerst moet er ontbeten worden. Het is niet te geloven wat voor ontbijt ze hier serveren, je kunt het zo gek niet noemen en het was er..dus als echte Hollanders gingen we helemaal los. Ik ben helemaal dol op de verse soepjes, dus ik zat 's morgens aan de fruitsalade met allerlei vruchten die ik nog nooit geproefd had en natuurlijk een noedelsoepje. De kids hadden donuts, egg's & bacon en yoghurt. Verheug me nu al op morgen, want ooh wat kun je hier lekker eten en ook nog eens 'low calory', wat wil je nu nog meer ?! Daarna met de skytrain naar de pier. Hier staan ze alweer klaar om je allerlei guided tours aan te bieden, maar wij nemen de express boot, een soort hop-on-hop-off op de rivier, langs allerlei bezienswaardigheden. liam had liever met zo'n snelle longtailboat gewild. Luna voelt zich niet lekker, pijn in haar buik, ook wennen aan het eten en de hitte denk ik. Het is vandaag overigens heel de dag bewolkt geweest, gister ook...helemaal niet erg om een beetje te acclimatiseren. De eerste tempel is de Wat Pro met de 46 meter lange Buddha, in het echt is tie echt heel indrukwekkend.
  10. Alwin:
    Dag 3- deel 2
    De volgende stop is de Wat Arun, of je zo in de Efteling beland bent,
    met van die meters hoge 'wachters' die de tempel bewaken en toen moest er geklommen worden en dat was heel steil ! Weer terug in de boot, op naar de Grand Palace.. Seen it, done it..zo dat was 't dan wel weer genoeg cultuur voor 1 dag en volgens Alwin zijn de tempels vanaf nu toch allemaal hetzelfde of niet?? Inmiddels zijn we al helemaal in het Thaise ritme, van het tijdsverschil nog weinig last gehad.. Vanavond hebben we weer 'n noedelsoepje gegeten en curry waarbij de vlammen uit je mond vlogen. Op de terugweg hebben de ladies hun eerste 'foot massage' ervaring gehad..ooh wat is dat fijn, ondanks dat de grote teen niet mee mocht doen. lizz d'r kleine voetjes vonden 't ook geweldig!! En die vrouwen zijn zoonlief hier volgens Luna. Nou, dat was het dan voor vandaag, morgen volgen nog meer foto's hoor want die wil ik jullie niet onthouden xxxlin
  11. Elvi:
    4 juli 2013
    Wat een leuke foto's ! en belevenissen . Waar slapen jullie vanavond? Nog een nachtje in Bangkok ?
  12. Marina:
    4 juli 2013
    Hi allemaal. Hier nog een keer misschien is de vorige wel doorgekomen,maar bij mij duurt alles een beetje langer dus. Wat hebben jullie al leuke dingen gedaan en al veel gezien. Hier alles goed en morgen sta ik er wel op. Doei dikke kus van GROMO
  13. Alwin:
    Hallo allemaal
    Ik Luna zal jullie vertellen wat we vandaag hebben gedaan
    We zijn eerst gaan ontbijten bij het rembrand hotel
    Daarna zijn we weg gegaan en naar een nieuw hotel gegaan met de taxi . Toen gingen we door de regen naar een fietsen verhuur . We hebben toen fietsen gehuurd . Het was erg leuk want we deden een tour . We gingen ook met de fietsen op een hele snelle boot . Daarna gingen we eten bij een restaurantje dat was erg lekker . Zo gingen wij deze dag door nu zitten we lekker wat te drinken in ons hotel en gaan we zo slapen . Liefs Luna liam lizz Alwin en linda
  14. Marina:
    sawadee

Hier weer oma uit Roosendaal. Nu regen hebben jullie ook al gehad maar jullie vonden het zeker lekker. Even verkoeling. Het is net Nederland af en toe zon. Wat een spannende dingen allemaal maar ik wil meer fotos zien . Ok?? Lekker genieten en Al en Lin laten jullie de kinders ook wel relaxen?? Grapje hoor. Die zitten nog vol energie en moeten jullie af en toe relaxen. Nu tot morgen. Ik ben begonnen met Sawadee en eindig met so long GROMO
  15. Elvi:
    Xxxxcharlie
  16. Alida:
    5 juli 2013
    Ja, zeker leuke foto's! Fijn te lezen dat jullie zo genieten!
  17. Alwin:
    6 juli 2013
    Beste mensen,

Ik Liam zal vertellen wat we vandaag hebben meegemaakt.
    Eerst hebben we lekker geslapen en daarna kochten we een ontbijtje in ons hotel.Daarna reden we met een tuk tuk naar de Dusit zoo en we hebben deze dieren gezien: de leeuw,de tijger ,de flamingo,de grijzeroodstaard,de python,de Aziatische krokodil,en het leukste vond ik de zeeleeuwenshow het waren zoveel dieren ik kan ze niet allemaal opnoemen. We waren net met de tuk tuk teruggegaan en gaan nu naar Chiang Mai met de slaaptrein

Sawedeegap/ sawadeega

Liam en lizz en de rest!
  18. Marina:
    6 juli 2013
    Daar ben ik weer. Hebben julie de reis naar Chang Mai al gehad. Ben benieuwd hoe het gegaan is met de hele meute. Kunnen papa en mama het allemaal aan. Nu hier is het ook lekker.
    Tot morgen dikke kus XXX Oma'tje
  19. Alwin:
    Zo, deel 1

Na een bezoek aan de zoo en een helse rit met de tuk tuk waren we gisteravond op de nachttrein naar chiang mai gestapt.

De rit met de tuk tuk was echt spannend voor linda en Luna omdat de chauffeur eerst 300 baht vroeg maar waar we op de heenreis slechts 200 baht betaalden. Natuurlijk hebben we moeten onderhandelen, dus voor 250 baht stapten we in de 'ride from hell'!

Ten eerste zaten we in de volle drukte in de tuk tuk de uitlaatgassen van 2500 bussen, 6000 auto's en 2miljoen tuk tuks op te snuiven. Daarnaast had onze chauffeur een tik. Geen gewone maar fuk, fuk en daarna en kuchje en een Michael Jackson move volgde. Dat was erg apart. Maar wat wil je als je dag en nacht in de uitlaatgassen zit. Als laatste hadden wij natuurlijk een chauffeur die de weg niet kon vinden - dus na 1 uur (normaal 30 min.) waren we in de buurt en zijn we uitgestapt. Linda herkende elke straat ( uhuh) en wilde er al eerder uit - maar na 100 keer gezegd te hebben rustig te blijven is ze gelukkig blijven zitten. Pffffffff, we survived. Ja, probeer midden in Chinatown maar eens te zeggen waar je moet zijn - onmogelijk voor iemand die alleen nummer 25 en 86 kan bestellen met sambal en kroepoek. Al met al terugkijkend op het bedrag en rit hebben we het voor 250 baht niet slecht gedaan.
  20. Alwin:
    Zo, deel 2

In het guesthouse hebben we ons opgefrist en zijn we naar het station gegaan - met de taxi. Na 2 minuten en 200 baht lichter kwamen we aan en konden we ons opmaken voor de nachttrein naar chiang mai. Was een leuke reis met een momentje van misselijk zijn van liam, maar toen alle pijpen weer leeg waren kon ook hij gaan slapen. Dat hebben linda en ik na een grote fles chang bier dan ook maar gedaan.

Het leuke is dat iedereen de kinderen wil aanraken of een hand geven. Wij zijn eerder de attractie dan de attractie zelf. En altijd maar de eeuwige glimlach, ongelofelijk.

We zijn uiterst vriendelijk ontvangen in chiang mai door een taxichauffeur die ons voor de magische prijs van 150 baht naar ons guest house bracht met ZWEMBAD! Lekkuh.

Nu ff zwemmen en dan de oude stad in. Dit voor goed qua sfeer en omgeving. Laid Back and cruise zal ik maar zeggen.

Vanuit Chiang Mai

Sawadee
  21. Elvi:
    7 juli 2013
    Hi jongens ,nou dat klinkt allemaal heel spannend maar met een goede afloop, eind goed al goed ! Geef de kids een kus van ons allemaal en Al en Lin ik ben trots op jullie ,stoer hoor !
  22. Alida:
    7 juli 2013
    Wat een avontuur, we lachen en genieten mee met jullie belevenissen.
  23. Elvi:
    7 juli 2013
    Lin ,heb net de pica's bekeken maar die benen moeten bruiner !!!
  24. Marina:
    8 juli 2013
    Goedemorgen dezemorgen.
    Heb alles weer bekeken en gelezen. Wat een leuke fotos. ja ik las net van de pica's maar dat komt nog wel als jullie eenmaal op een tropisch eiland zijn. Hardstikke leuk de foto's. Hier is het gelukkig ook lekker en woensdag ga ik naar Loes in Zeeland. Ook kijken of de pica's het nog doen. En Alwin kan jij het stelletje nog wel de baas? Jongens wat een prachtige trip he. Ik zie het dan weer voor mij. Verder vind ik het ook erg leuk om 'savonds de mail eventjes open te maken. Nu ik ga stoppen en zou zeggen hou doe.. Gromo Marina
  25. Geraldine:
    8 juli 2013
    Wat zijn jullie actief! Komt waarschijnlijk omdat linda erbij is... Ha ha ik zie jullie koppies al iets ontspannender worden. Moet je na een maand maar eens vergelijken. Dan is het enige waar je je druk om maakt waar je slaapt of wat je eet, heerlijk is dat. Je ziet jullie gewoon genieten van alles, helemaal super. Na het drukke BKK nu minder hectiek in Chang Mai, waar de night market favoriet is; kopen, kopen, kopen. In het noorden kun je de long necks bezoeken, best bizar om te zien hoe primitief de mensen nog leven in deze eeuw. En die nekken he...ben benieuwd hoe de reis zich gaat voortzetten en waarnaartoe. Ennne om te voorkomen dat de kids misselijk worden of aan de rees gaan, oppassen met ijsklontjes en niet te koud drinken. De vruchtensapjes zijn altijd super lekker en vol vitaminen, maar zonder ijsklontjes dan. Zijn jullie in bangkok nog in ko san road geweest? Niets over gelezen nl.
    Allemaal lekker gemasseerd? Of alleen lin en lizz? Alwin ook? Met Vrolijk einde natuurlijk, cheap cheap.
    Love u! Xxxx
  26. Alwin:
    Sawadee blankies (part 1),

Hier weer een korte update van onze belevenissen in 'THE land of a thousand smiles'

Chiang Mai is een heerlijke stad! na een middag shoppen (marktkraampjes tot de horizon) heeft linda haar hart op kunnen halen. Dit is echt het summum onder het shoppen. Daar doe je de drie globetrottertjes en natuurlijk onkel Alwin tot op zekere hoogte een plezier mee! Maar als er dan een grote gele M op de hoek staat is alles weer even vergeten want na een ijsje en knipburger gaan we weer vrolijk op pad. Na gekeken te hebben wat we willen zien in de omgeving van Chiang Mai kwamen we op het volgende uit: olifanten, longnecks, raften, bamboetochtje en een hikingtocht naar de waterval.
  27. Alwin:
    Sawadee blankies (deel 2),
    De treinreis hier naar toe verliep bijna vlekkeloos totdat liam moet overgeven van het schudden van de trein en daarna op de wc zijn hele broek vol scheet. Hij gaf geen krimp en linda bleef maar lachen ondank dat de poep langs zijn been liep. Gelukkig kun je met het 'tuinslangetje' naast de wc alles weer afspoelen - en kan linda wel wat hebben. Kortom eruit is eruit!

Het guesthouse is super en iedereen is vriendelijk. We hebben hier maar de excursie geboekt waar ik het in deel 1 over had. Vroeg opgestaan en ontbijt gehad en daarna op worden gehaald door toer - de tourguide.
  28. Alwin:
    Sawadee (deel 3),

Na het raften (pica's volgen Elvi) met het bamboevlot verder en dan lunch. Mijn maag heeft alles binnen gehouden maar ook ik moest tijdens het shoppen even een snelle korte stop op het toilet maken want linda had voor de treinreis nog even wat reist met ...... Gehaald voor mij omdat ze niet genoeg had voor 2 x rijst met vis. Misschien heb ik wel hond gegeten, wie zal het zeggen?

De rit op een olifant is om niet te vergeten. Je zit heerlijk rustig en beweegt nauwelijks NOT. Onze kleine helden wilden bij de kop zitten, maar toen en een baby olifantje het zakje met bananen uit de handen haalde was het stoeltje ook al goed. We zijn met een ijzeren kooi over gezet naar de andere kant van de rivier. Alles gaat hier met de hand dus zijn we al lang blij dat dit niet uit de hand is gelopen. Toen de hikingtocht naar de waterval. (Zie deel 4)
  29. Alwin:
    Sawadee deel 4,
    De hikingtocht verliep zeer goed omdat we 'Ping Ping' de gids achter hebben gelaten want die moest op een groep Chinezen wachten die met ons mee zouden lopen. Het was 1 pad heen en terug dus hoe moeilijk kan het zijn. Nou, het was pittig omdat het warm was. Lizz viel met haar schoenen gelijk ik het water maar na even een pruillipje getrokken te hebben gewoon doorgaan. Bij de waterval gelijk alles uit en afkoelen. Tssssssssssss het stoom kwam van de lichaampjes af.
    Toen de longnecks. Aaaaaaaaaah ik kan geen handwerk meer zien. Natuurlijk hebben wij ook iets gekocht. Wel makkelijk zo'n nek als je met de nek aangekeken wilt worden. Dus al met al weer een fantastisch avontuur beleefd wat afgesloten werd met het eten van Vietnamees, een salade en choco pops -weer feest. De 12e naar BKK en de 13e naar Surat thani. Dus nog een dag extra CM (geen straf) dus morgen weer een fiets excursie.
  30. Alwin:
    9 juli 2013
    Al met al nog steeds very happy en relaxed. En nee, linda regelt niet alles maar wel veel. Je bent ten slotte de reisleidster of je bent het niet. Maar, alles is in overleg. Vanavond ga ook ik er aan geloven: een full body massage met HE. Zat in de prijs en ja - je wilt zo lief Thais meisje ook niet teleurstellen. Het kan ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb - en daar hou ik het dan maar op.
    Groetjes
    Al, lin & kids

Ps Dave, kan het zijn dat ik ie-die heb gezien?
  31. Alwin:
    Halo alle maal
    Ik ben lizz. en ik zal julie vertele water vandaag hebben ge Daan

Eerst zijn we gaan raften en het was heeeeeeeel leuk
    En toen gingen we weer veder
    Toen gingen we naar de olifanten en er waaren ook klijnen bij
    En het was heeel toevallig want er was bij liam en Alwin was er
    Een kleintje bij maar die van ons was ook lief maar die wouw wel
    Heel veel bananen en toen gingen we weer veder
    En toen gingen we lekker wandelen en toen gingen we
    Weer veder en toen gingen we weer veder naar de
    Mevrouwen met de lange nekken met heel Weel ringen om hun nek
    Toen waren we moe en gingen vroeg naar bed.
    Xxx lizz
  32. Marina:
    9 juli 2013
    Hallo hallo hier ben ik weer het omatje uit Roosendaal. Ik zit zelf ook mee te genieten van jullie belevenissen. Denk goed wat Diene zegt geen ijsklontjes want dan is diaree nabij. Dit was dat.

Jullie hebben al heel veel beleefd en maken de kinderen een boekje van alles wat ze gezien hebben? Lekker he die nachtmarket in Chang Mai. Je kijkt je ogen uit. Krijgen we de volgende keer weer foto's. Nu ik stop ermee en morgen niet maar donderdag dan maill ik weer. Let goed op en veel genot van je omatje uit Roosendaal.
  33. Alida:
    9 juli 2013
    Weer gretig jullie reisverhaal gelezen, mis alleen de foto's! Wen je een beetje aan de warmte? Kan ie-die nog steeds zorgen voor een onvergetelijk HE?
  34. Elvi:
    9 juli 2013
    Hi Lizz wat een leuk verhaal heb je geschreven ! Liam hoe is het met je buik ? Luna al wat geshopt ?
  35. Elvi:
    9 juli 2013
    Heey lin en Alwin tip van de dag ,mocht je in de bewoonde wereld willen shoppen ..dan kan je dat tax free doen via Global Blue dit is een firma met een counter op het vliegveld waar je je voucher (verkregen in winkel van aankoop ) kan inleveren . Korting bedraagd dan ongeveer 10%. Bij al die leuke kraampjes op alle markten ,hoeken van de straat etc. moet je gewoon 20% afdingen ;-).
  36. Geraldine:
    9 juli 2013
    Als jullie nog eens langs een kraampje komen aan het eind van de reis... En je ziet van die leuke kleine boxertjes voor ayden, wil je er daar een zooi van meenemen dan. Maatje moet je maar inschatten hij is al 2,5 jaar en 90 cm, dus waarschijnlijk een stuk groter dan de gemiddelde thaise peuter :-)
    Niet meer dan 50 baht per broekje! Je kunt de kids ook inzetten bij het afdingen he... Lekker zielig kijken jongens
  37. Daniëlle:
    Hallo Krijgsmannetjes en Hartmannetje,
    Jeetje, wat hebben jullie al veel gedaan zeg in de eerste week Thailand. Leuke foto's ook.
    Zijn alle tenen weer heel? Enne Liam, weer helemaal beter?
    Het is natuurlijk ook wennen aan het eten, de warmte en het ritme. Of zijn jullie inmiddels al helemaal gewend?
    Hier nu ook eindelijk zomer. Kids nog 1 1/2 week school en dan vakantie voor ze.
    Letten jullie goed op wat jullie precies eten zodat je dat thuis kan namaken? Ik ben erg benieuwd naar Thaise recepten.
    Wat heerlijk Lin alleen maar shoppen. Zeker veel voor weinig :-).
    Erg leuk te lezen dat jullie zo om en om beschrijven wat jullie beleven.
    Dikke kus uit Delft
  38. Alwin:
    10 juli 2013
    Hallo ik ben Luna en ik zal jullie vertellen wat we gister en vandaag hebben gedaan
    Gister hebben we niet veel gedaan we hebben op markten gelopen en leuke rugzakken gescoord we waren vooral erg moe van de dag daar voor we hebben ook lekker gezwommen in het zwembad hier daarna zijn lekker wat gaan eten bij lemongrass echt een aanrader !!!!!!!
    Vandaag hebbben 35 kilometer gefietst ik liam en lizz vonden het erg zwaar maar wel leuk ik en liam en mama hadden een eigen fiets en lizz zat op een aanhang fiets bij papa over het algenmeen waren het 2 superdagen zometeen gaan we lekker naar een restaurantje en daarna gaan we slapen . Nog een vraag je aan alida gaat het goed met het liefste hondje ter wereld (bart) veel liefs Luna
  39. Alida:
    10 juli 2013
    35 km gefietst??!! Wauw dat is een eind zeg en dat met topische temperaturen, ik zou Rik niet zover krijgen, trots op de kleine krijgsmannen! En Luna, het gaat met het op een na liefste :-) hondje op de hele wereld heel erg goed. B&B zijn dikke vrienden en spelen heel wat af.
  40. Alida:
    10 juli 2013
    Ik weet niet wat topische temperaturen zijn, ik bedoel natuurlijk tropische, bloedheet dus.
  41. Alwin:
    11 juli 2013
    Oke fijn dat het zo goed gaat hier is het ook heel gezellig xx Luna :)
  42. Marina:
    11 juli 2013
    Hallo Krijgsmannetjes en vrouwtjes. Gisteren niet naar jullie berichten gekeken en daarom nu donderdag snel de computer geopend. Wat een sterren zijn jullie allemaal. Met die bloedhitte en dan nog eens 35 km fietsen shapoo. Nu ik hoop dat jullie een dagboek ervan maken. Er zijn weer veel berichten bij jullie b innen. Eerst wist ik niet wat pica;s waren maar intussen wel. Nu mijn pica;s zijn nog wit maar ja dat komt nog wel. Ik wacht weer op jullie belevenissen en Alwin de nieuwe Kuip komt er waarschijnlijk niet. De oude is toch ook wel goed. Nu dikke kus en SAWADEE Oma Marina
  43. Elvi:
    11 juli 2013
    Na ook wat dagen Thaise temperaturen in Nederland en de verplichte werkdagen de over bekende laatste loodjes op school borrelt er toch een klein gevoel van jaloersheid op , wat een geweldige reis mooie foto's en ik ga er maar vanuit dat tussen het fietsen ,raften en wandelen ook nog een beetje geluierd mag worden ! dikke kus van ons allemaal .
  44. Alida:
    12 juli 2013
    Luieren! dat is voor mietjes! haha, je kent je zus en Alwin zet ook graag een prestatie neer :-)
  45. Marina:
    12 juli 2013
    Hallo allemaal. Wat zijn de gebeurtenissen van vandaag of gaan jullie in de buurt nog wat doen of lekker naar de massage. Hoe is het jou bevallen Alwin?? Dikke kus voor allemaal en ik kom morgen weer op de site Doei Oma
  46. Alida:
    12 juli 2013
    Woef woef hier is Bart. Ik mis jullie heel erg maar deze roedel is ook wel leuk. Vandaag ben ik verliefd geworden op een heel lief meisje maar mijn surrogaatvrouwtje zegt dat ze te oud voor mij is en toen ik "wat" wilde gaan doen kreeg ik geen kusje terug. De grote mensen zeggen dat ik misschien wel bloed van een jachthond in mij heb, veel te atletisch gebouwd, hoog op mijn poten, lange straat en nou is mijn kop ook nog anders dan van een labrador. Nou ik vind dat ik heel erg lijk op mijn grote broer Jagger, die eerst bij mijn roedel leefde. Ik ben namelijk ook heel erg lomp, vrolijk, onbesuisd en ik eet alles en snel joh!
    De mensen in Schiedam vinden mij heel erg lief en ik begroet ook hier iedereen heel erg enthousiast, ook als ik kletsnat ben. Je kan hier namelijk overal zwemmen, leuk joh! Mijn vrouwtje hier vind mij ook heel erg lief want ik heb nog nooit een klein plasje in huis gedaan, ik plas alles buiten. Maar het allerleukst is hier mijn grote vriendin Bajka! Ik heb wel heel erg mijn best moeten doen maar zoals een echte Labrador gaf ik niet op. Als we 's ochtends door het vrouwtje hier worden uitgelaten mogen we ook los lopen en dan doen we tikkertje, Bajka tikt mij aan en loopt dan heel hard weg, maar ik kan veel sneller en dan bots ik ook wel eens tegen haar op en geef haar een lik in haar mond en dan is het weer goed en gaan we weer achterelkaar aan rennen. Ik ben wel een beetje moe geworden want Bajka wil heel graag grote wandelingen maken en ik mag altijd mee, maar ik ben nog een kleine jongen dus als we thuis komen ga ik lekker slapen. Als het deurtje van mijn kleine huisje van thuis openstaat ga ik erin liggen. Als het donker is wil ik dat niet hoor, dan wil ik bij mijn witte vriendin liggen in het grote huis.
    Dag lieve lieve baasjes, een grote poot en heel veel kusjes van jullie Bart.
  47. Mars:
    Hola!

Net terug van vakantie en trots op onze vakantie kiekjes zien we nu jullie foto's en vallen die van ons in het niets. Maarja verschil moet er wezen! Leuke verhalen ook! O, als we dan toch bestellingen kunnen doorgeven...past er nog zo'n klein massage vrouwke in jullie rugzak?
  48. Suzan en Mischa:
    13 juli 2013
    Leuk hoor die verhaaltjes en foto's, zo kunnen we een beetje meereizen! En wat zijn jullie sportief zeg, zoveel km's fietsen! Wat is de volgende bestemming? We zijn benieuwd! Hier gaat alles goed, van het zonnetje genieten in onze tuin, al vind Finn alles buiten 'bah': t zand en gras aan z'n vingers... Groetjes uit Antwerpen xx
  49. Alwin:
    Dag lieve Bart,

Wat fijn dat jij ook aan 't bloggen bent en wat ben ik blij te horen dat je het zo goed naar je zin hebt bij die Schiedamse baasjes van je en je vriendin Baijka!! Helemaal trots dat je je plasjes netjes buiten doet, pfffff.. Het is ook voor jou 'n droomvakantie. Nog een aantal daagjes en dan mogen je baasjes ook op vakantie nach die heimat en dan mag jij naar Vera, ben benieuwd hoe je het daar vindt ?

Hier is het nog steeds een groot avontuur, we zitten nu midden in de jungle !! en voel me Jane ... maar dan de blanke versie. de zon mag wat mij betreft iets meer gaan schijnen, we zitten dan ook echt in 't regenseizoen. voordeel is dat het wel wat beter uit te houden is met al die activiteiten. Nou, dat was het weer voor nu, want tarzan rukt bijna de i-pad uit m'n handen nu er bereik is xxxxxvoor alle volgers lin
  50. Alwin:
    Sawadee blankies,
    Hier weer een update van onze 'monstertocht' . We zijn vanuit Chiang Mai naar BKK vertrokken en daarna door naar Surat thani In het zuiden. Na twee geweldige nachten in een slaaptrein te hebben doorgebracht en een dagje shoppen in BKK, vliegen met z'n 5en was te prijzig, met ventilator en boven en onder slapen zijn we nu eindelijk in de jungle! Wel ff wennen plassen in een trein die, als je nierstenen hebt, je letterlijk alle kanten van je bedje laat voelen en zien. Linda had contact met een Thais vrouwke waarmee ze de hele tijd heeft zitten praten in het Thais omdat ze in de MBK haar haar had laten doen NOT. Vanaf nu heet ze lin-pin. Iedereen wil lizz aanraken en aaien maar commercieel als we zijn is dit niet gratis maar cheap cheap.
  51. Alwin:
    14 juli 2013
    Jawel, de eerste massage zit er op voor liam en mijzelf. Wij hadden een Thaise massage uitgekozen van het menu want we zijn geen softies. Allereerst werden onze voeten gewassen en moesten we naar een aparte ruimte waar we ons om moesten kleden. Er werd niets gezegd over het wel of niet aanhouden van den onderbroek dus stapten we beiden spiernakend in onze geleende broeken trokken ook het geleende t-shirt aan. Was dit wel de bedoeling? Waarschijnlijk niet. Want iedereen dit dit heeft ervaren weet dat met een losse ''garden snake' in een te grote broek het met de knieën op de benen drukken (masseren) de slang kan afklemmen. Ja ja, ik zie jullie al denken -nu komt het - maar dat is gelukkig niet gebeurd. We survived!!!!

We waren zo relaxed dat we bijna te laat bij de trein waren omdat ik verkeerd had gekeken hoe laat deze zou gaan. Het was 17:30 niet 18:30 pffffffff. Ff een gierende hartklep.we made is safe naar BKK en surat tani en zitten nu in het tropische regenwoud waar het nu met bakken uit de hemel komt
  52. Marina:
    14 juli 2013
    Sawadee Ik heb het allemaal gelezen van iedereen. Geweldig. Alwin en Liam nu weet je wat een massage is. Jullie hebben dus af en toe regen maar dat geeft toch niet.Het laatste weekje gaan jullie denk ik naar een eiland om alles even tot rust te laten komen. Nu Krijgsmannetjes en vrouwtjes tot de volgende keer en ik zit 'savonds echt uit te kijken naar jullie verhalen. Luna Lizz en Liam een dikke kus van oma Marina en Alwin en Lin ook natuurlijk een knuffel. Hou dou
  53. Geraldine:
    14 juli 2013
    Surat tani... Dat is de gate naar de eilanden... En welke gaat het worden... Wij wachten met spanning af. Nog pijn in de buik van het lachen om het laatste epistel van alwin :-)
    Blijven jullie wel fotos maken jongens? Wij blijven nieuwsgierig en willen alles zien en geloven. Hier alles ook goed, het blijft lekker weer iig dus we vieren de zomer een beetje mee met het plaatselijke zwembad, blijdorp en onze tuin in berkel uiteraard. Wat vliegt de tijd voorbij niet te geloven. Hoop dat de regen niet te lang aanhoudt anders is het ook een welkome opfrissing na een warme kleffe aziatische dag. Oh en lin, je kunt ook een cursus massage doen he.. Of thais koken, altijd handig op je cv :-) hi hi hi
    Ik vind de kids echt super stoer dat ze alles actief meedoen! Echt complimenten. Mijn favoriete foto is die van luna en het baby olifantje, die zelfs voor een baby nog enorm is, super cool.
    Dikke vette x van ons
  54. Alwin:
    15 juli 2013
    Jawel, na een waaaaaanzinnige tocht in een tropisch regenwoud khao sok zijn we weer terug op het resort om ons op te maken voor de reis naar koh phangang of als je het op z'n Thais uit wilt spreken: ko-gang-bang (maar dan snel met een Thais accent).
    We hebben vandaag apen gezien, in het tropisch meer gezwommen en stalactieten en stalactieten gezien (net de grotten van hato maar dan in Thailand). Maar nu zijn we ff moe en moeten we ons opladen voor een volgend avontuur per boot. We kiezen voor dit eiland omdat we zoveel jonege Nederlanders zien die naar Samui gaan en die willen we ontlopen. Helaas gaan we net weg voor de full moon party waar iedereen volledig los gaat - maar ja dan komen we nog maar eens terug.

Voor een indruk van vandaag - zie foto's
  55. Alida:
    15 juli 2013
    Wauwie, bedankt voor de mooie foto's en de levendige;-) verhalen.
    We hebben Bart vandaag naar Vera gebracht, begroette de mensen zoals altijd heel enthousiast. Wij missen hem heel erg!
  56. Geraldine:
    15 juli 2013
    Wat een heerlijke fotos weer, en wat een mooie trip! Ik ben zelf niet in het NP Koa sok geweest (geloof ik) maar hoor graag jullie verhalen, dan ko pang nan ... Was het volle maan jongens?
  57. Elvi:
    heeeyy ,
    Wat een leuke foto's allemaal ziet er heel leuk uit !
    De verhalen klinken goed !
    heeeeeeeeeel veel plezier nog
    dikkke kus Sara
  58. Alwin:
    Sawadee,
    Vandaag zijn we naar de eilanden gevaren met de snelle catamaran. De reis er naar toe was er een van horten en stoten en natuurlijk teveel voor de taxi betalen. Slechts 250 baht - wat omgerekend rond de 7 euro is. Maar ja we hebben het oudste tropische regenwoud ter wereld verlaten voor rust, zon en zee. We hadden een taxichauffeur die constant toerterde. Het was van oeter oeter oeter met ping ping aan de toeter!!!! Toen de bus naar de boot. Ook lekker te laat, maar ja op tijd bij de boot. Na een 5 kwartier varen eindelijk op het eiland aangekomen. Er stond alleen chauffeur te wachten voor 120 baht per persoon wat lin heeft af weten te dingen tot 360 voor 5. Kijk, you win some you lose some. We hadden een kamer geboekt via het internet maar dat had slechts 1 2persoons bed. Gaat niet passen. Dus terug naar de receptie voor 2 2persoons bedden wat 2 eenpersoons boxsprings blijken te zijn. Macgyvers die we zijn hebben we de boxsprings van elkaar afgehaald en hebben nu 4 bedden voor weinig!!!! Morgen relax stand en zonnen.
    Latersssss
  59. Alwin:
    Latersssss
  60. Alida:
    16 juli 2013
    Ha lieve avonturiers, geniet van de zon, zee en het strand!!
  61. Geraldine:
    16 juli 2013
    Ha ha ha je wordt steeds inventiever en makkelijker he, waar maken we ons hier soms toch allemaal druk om vraag je je af.
    Welk strand zijn jullie beland?
  62. Alwin:
    Ja allemaal,
    De eerste nacht overleefd met een kleine verbouwing van de kamer (foto volgt). Lachen moesten we wel en de kinderen waren erg verbaasd toen we in de eerste kamer aankwamen waar slechts 1bed stond. Ik had het wel aangegeven toen we boekten (2 double beds!) maar dat was in het Nederlands en dat kennen die thai-en niet. Okay, we survived again en hebben net genoten van een ontbijtje (lekkerrrr). Het is nu 5:15uur bij jullie en wij liggen hier al spiernaakt op de playa!!! O ja, vergeet bijna te schrijven, in de zon. Nou ja, bijna bijna naakt dan. We zitten in haad yao bay view resort en Spa - klinkt goed toch? Vandaag doen we helemaal NIETS, alhoewel ik zag dat ze hier op het strand een happy massage tentje hebben. Ga ik natuurlijk uitproberen en hou Marcel sowieso op de hoogte. Voor Marcel neem ik een lady-boy mee want een klein Thais vrouwtje is wellicht iets te duur (invoerrechten etc). Maar ik zal kijken wat ik kan doen. Foto's volgen en voor nu - sawadee

Ps Dave en alida bedankt voor de goede zorgen voor ons bruine monster en veel plezier in germania.
  63. Mars:
    17 juli 2013
    Lady boy mag je zelf houden. Dan maar wat invoerrechten betalen. Kwaliteit mag wat kosten ;-) Heel vervelend dat resort, zit net op de website te kijken. Zwaaien jullie even naar de webcam? Have fun on the beach!
  64. Alida:
    17 juli 2013
    Wat een geweldige foto's. Echt prachtig! Jaloersmakend ;-)
    We genieten met jullie mee. Wij gaan vrijdag inderdaad vrijdag een weekje naar de buren. Heel veel zin in!

Nog een heel fijne vakantie!

Liefs van ons.
  65. Marina:
    17 juli 2013
    Goedenavond het is bijna nacht en nog lekker heet hier. Ik ga niet zeuren want genieten maar. Ik ben iederedag weer benieuwd wat er bij jullie gebeurd is. Nu jullie mogen best wel uitrusten dat hoort er ook bij niet waar? en wat een leuke fotos.Lin ziet er al uit als een Thaise en the kids hebben het natuurlijk helemaal naar hun zin. Na al dat lekkere eten moeten jullie toch wel je best doen thuis.Dat zal ook wel lukken. Ik ga naar bed tot morgen bye bye Gromo
  66. Marina:
    19 juli 2013
    Hoi allemaal
    Het is weer even geleden dat we iets gehoord hebben. Laat maar snel iets weten wat jullie aan het doen zijn. Of zijn jullie nu alleen maar aan het chillen. Nu Lin ik heb een vraag aan jou. Als je naar huis komt zou het mogelijk zijn om een potje SALICYLZUUR 40% in vaseline DMB mee te nemen 50 gr. is voldoende. Het was een idee van Geraldine. Zo'n potje kost hier wel 20 euro misschien in Thailand een paar euro. Het is voor onder mijn voet en het wordt niet vergoed. Ja ik weet natuurlijk niet of het lukt maar kijk maar. Hoe is het verder. Ben wel benieuwd. Hier is het ook bloedheet. en volgende week ook. Dikke kussen van Gromo Marina
  67. Alwin:
    Sawadee maar weer,
    Tis onze trouwdag en die vieren we op een verlaten strandje op koh panghan met niet meer dan de zee, golven en een drietal kleine restaurantjes. Vandaag staat in het teken van niets doen en genieten van een gebakken eitje met een broodje. Wat kan het toch allemaal simpel zijn.
    Na een tocht door over een onverhard stuk weg, wat de eerste chauffeur niet aandurfde zijn we toch open de plaats van bestemming. De oostkant van het eiland is ruw en ongerept. Hier is ook jungle met apen en olifanten - maar die hebben we al gezien. Ook zijn er Thai-box schooltjes te vinden langs de weg dus denk ik dat ik Liam een tweedaagse cursus laat doen en zo de schrik van de buurt laat worden. Vandaag gaan we misschien nog naar de waterval en naar een verlaten strandje, of nog ff lekker niets. Nog 2 nachten hier weer de monstertocht naar BKK. En dan 4 dagen relaxen en wellicht een kookcursusje van een dag.
    1 verzoek van ons: is er wellicht iemand die on de 27e zou kunnen halen van Schiphol? Na 14 uur reizen moeten we dan weer een trein pakken zodat we 4uur later thuis zijn. Mocht het niet lukken moeten we natuurlijk wel met de trein, maar mocht je tijd hebben horen we het graag.
    Laterssssss
  68. Elvi:
    Hi Al en Lin

Wat een heerlijk bericht klinkt ontspannen en toch ook even een pluim voor het vieren van de trouwdag want dat lijkt allemaal vanzelfsprekend maar dat is het zeker niet ! :-) .
    xElvi
  69. Alida:
    20 juli 2013
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
    En hoe heerlijk is het om dit te vieren op een eiland, echt heerlijk. Wij kunnen ons geluk ook niet op hier in de Vulkaaneifel, prachtig landschap, en idem weer. Rik in Renesse, spannend. geen nieuws is goed nieuws maar ik tuur naar mijn mobile om te kijken of hij een sms-je heeft gestuurd;-)
    Wat betreft ophalen van Schiphol, geen idee welke tijd jullie aankomen- misschien handig om te weten- maar naast de chauffeur kunnen er nog hooguit 4 personen mee in een Opeltje Corsa, dus ophalen gaat helaas niet lukken.
  70. Ed, es, luuc, kai, aart en riet:
    20 juli 2013
    Hoi alwin, linda en kids!! Leuk hor om al jullie avonturen te lezen vanuit verre thailand!

Wij wensen jullie een hele fijne huwelijksdag!!! En we hopen jullie snel weer in nederland te kunnen begroeten. Tot snel

Dikke kussen van ons
  71. Marina:
    Hallo lieve schatten
    Ik ben zo blij dat ik wat van jullie hoor Natuurlijk dom maar ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag 12 jaar alweer wat zijn ze om gevlogen en hoe jullie het nu vieren dat is genieten voor toute la familia. Ik ben ook benieuwd naar de verhalen maar als ik het zo heb bekeken is er geen centje spijt dat jullie Thailand gekozen hebben.Vive Thailand. Luna Liam en Lizz hoe vinden jullie het. Het is net een film zo bij dat water he. Vertel het naderhand maar of hebben jullie een dagboek bijgehouden=
  72. Mars:
    20 juli 2013
    Trouwdag vieren is wel heel burgerlijk....maar op deze manier...vooruit dan maar Van Harte!
  73. Geraldine:
    20 juli 2013
    Wat ziet dat strand er aantrekkelijk uit zeg! Paar hangmatten en een kokosnoot meer niet, heerlijk toch. Genieten kan idd zo simpel zijn, kunt is om dit gevoel zo lang mogelijk vast te houden bij thuiskomst. Hier vallen de mussen ook dood van het dak, dus morgen gaan we ook naar het strand, geen blue lagoon, maar wel le hook of holland ;-) hi hi
  74. Alwin:
    22 juli 2013
    Sawadee,

Vandaag de laatste monstertocht. De trip van koh panghang naar BKK per taxi, boot en trein. Morgen zijn we er en dan gaan we de laatste dagen in. We denken nog aan een kookworkshop op een middag, dagje kao san road en natuurlijk relaxen. We zitten in een goed hotel (op de plaatjes) dus dat is nog een verrassing. We houden jullie op de hoogte van het laatste deel, maar dan pas weer morgen.

Het betekent wachten en wachten en wachten, maar ja that's life

Groeten van Alwin, linda en de cosmopolietjes
  75. Daniëlle:
    22 juli 2013
    Hallo luitjes daar,
    Jeetje, wat een geweldige foto's en wat hebben jullie veel gezien en gedaan zeg.
    By the way nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Hoe smaakt haai? Zeker scherp ;-)?
    Een hangmat, kokosnoot eten, relaxen, Thaise massages...ben jaloers. Wil ik ook wel.
    Wat betreft ophalen van Schiphol. Hoe laat landen jullie zaterdag?
    De ruimte in onze auto is groot genoeg. Echter, om 15 uur 's middags moet ik terug zijn in Delft. Laat maar weten. Veel plezier met het laatste deel Thailand.
  76. Alwin:
    Sawadee,
    Vanuit een onwijs luxe hotel brengen wij de laatste dagen in BKK door. De reis vanuit koh panghang was echt een uitdaging waarbij bijna alles op elkaar aansloot. Taxi naar de boot was op tijd - evenals de boot. De bus stond al op de pier en bracht ons naar de stad, niet het treinstation. Dus bij het uitstappen werden we overvallen door mensen die ons een taxi / hotel of zelfs de reis naar BKK wilde verkopen. Maar nee, eerst even eten in een restaurant aan de ander de kant van de straat. Als je ooit in Azië geweest bent herken je geur (lijkt op dooie hond). We hebben maar kip met rijst genomen want iets anders was er niet. Lekker veilig dus. Toen kwam de uitdaging om naar het station te gaan. Weer onze onderhandelingstechnieken gebruikt en in de tuk tuk (heel klein minibusje) maar de benzine was ineens op. Sta je dan met het hele gezin - gelukkig kwam er snel een ander en weg waren we weer. We hadden nog 2 en een half uur te overbruggen, wat er nog eens 2 1/2 bij kwamen. Dus om 23:00 - met 3 uitgetelde kids eindelijk in de sleeper naar BKK. Dit was liggen en slapen. Het was me het dagje / tripje wel.

Zie deel 2
  77. Alwin:
    Deel 2,

Eindelijk aangekomen (3 uur later) eerst maar wat gegeten en toen een taxi gepakt. De chauffeur kende het het hotel niet maar we hadden het adres opgeschreven dus 'how hard can it be' uhuh. Het duurde even maar we zijn er. En wat denk je ..... Superdeluxe!!!!! Foto's volgen.

MBT het ophalen het volgende:
    wij komen rond 18:00 op de 27e aan en aangezien veel mensen al plannen hebben die dag gaan we naar huis met de trein. Niet ideaal maar het zij zo. Dit kunnen we ook nog wel aan - we pakken gewoon de 'Fyra' hahahahha. We gaan de 28e onze bruine beer bart halen, rusten wij uit en gaan de vakantie nog eens aan de binnenkant van onze ogen bekijken.

Laatste update volgt, maar we gaan ons eerst laten masseren vanmiddag - we earnt it.
  78. Geraldine:
    23 juli 2013
    Ooooh moet je die gezichten zien, heerlijk ontspannen en genieten ten top! Fantastisch om te zien. Nog een paar dagen met volle teugen en daarna kunnen jullie zo door in de bloedhitte in nederlend, jullie zijn gelukkig al gewend aan dit soort temperaturen :-)

Leuke foto's , we zitten er iedere keer naar uit te kijken of er nieuwe foto's zijn. Koh pagnang zal iig gemist worden zie ik al.

Dikke xxx
  79. Marina:
    23 juli 2013
    Wat een mooie fotos weer. Geniet van die laatste dagen en het eiland verlaten dat is toch wel iets dan weet je het einde komt eraan. Maar geniet ervan Lin Al and the kids. Voor mij hebben zij het fantastisch gedaan. Ben zo benieuwd naar alle verhalen.Op het ogenblik is het hier 9.30 'savonds en nog bloedheet dus kan je hier weer verder. Sawadee GROMO
  80. Alwin:
    Zo,
    Na het ontvangst van de koninklijke familie Krijgsman in hotel Berkeley in BKK waren we toe aan enige luxe merkten we. In onze eigen balzaal kunnen we gewoon voetballen en de badkamer ziet er uit als een Spa. Niet verkeerd na het hutje zonder warm water en elektriciteit en een trein waarbij de amoniadamp je tegemoet kwam van het toilet. Maar ja, een keer diep inademen wen je hier ook aan.

Na alles uitgepakt te hebben en de monden weer dicht konden van verbazing van al het luxe zijn we een shopping mall ingegaan. Hier doe je Lin eens groot plezier mee - maar ons ook want we hebben genoten van een heeeeerlijke massage. De twee kleinste van het reisgezelschap lagen binnen 10 minuten te slapen.

Toe ging het rommelen in de buik bij de oudste van het gezelschap. Misschien was eten van noodles in de ochtend niet zo'n goed idee. Zeker niet 3 porties want wat je krijgt eet je natuurlijk op. Aanpassen en nieuwe dingen proberen bleek uiteindelijk een averechtse uitwerking te krijgen. Na een korte sprint naar het toilet, waar je gehurkt op moet zitten, kwam de zucht van verlichting. Maar niet uit de mond, maar je raad het al - uit de k....! Ik had niet gemikt bleek nog geen seconde later. Na rustig te gaan staan en de nodige schoonmaak aan het lichaam te hebben gedaan zag ik welke ravage ik had aangericht. De pot, de grond en zelfs de muur zat onder de str...! Ik wilde het schoonmaken maar bij deze wc geen slang om alles weg te spoelen. Okay, denk, denk, denk .... De schoonmaakster was bezig bij het herentoilet dus ik kon twee dingen doen. Net doen alsof er niets aan de hands was of wachten tot ze weg was. Ik was als meerdere onsjes lichter dus besloot ik rustig we te lopen na de uitbarsting van deze vulkaan. Na nog eens goed gekeken te hebben of er niets aan het broekje of slippers zat - weg lopen alsof je neus bloed!
  81. Alwin:
    O ja,

Foto's volgen!!!!!
  82. Geraldine:
    24 juli 2013
    Uuuuuuh hallo Al, het is hier 7am .... Dacht heerlijk verhaaltje te gaan lezen en krijg een poop story op de nuchtere maag... Hahahaa
  83. Mars:
    24 juli 2013
    Hahaha mooi en herkenbaar verhaal. Schijterd!!
  84. Alwin:
    Done kaosan road!!!!

Van de to do list af. Geen aanrader met zoveel toeristen dus snel weer terug naar onze wijk.

Ik plaats nog wat foto's voor jullie, om jullie te prikkelen.

Ennuh, het kan je maar dwars zitten dineke.
  85. Alwin:
    24 juli 2013
    Even een berichtje voor Marina's. We hebben dezelfde gevonden , maar het percentage salicylic acid is lager (30procent). Het heet Epiklin, betamethasone diproopionate and salicylic acid. De omschrijving die mevrouw van apotheek was wel voor jouw verschijnsel. Is dit het goede ? 15 mg is 100 baht.. Zal ik een paar tubetjes kopen ? Of nog even verder zoeken naar 40 procent ?
  86. Alwin:
    24 juli 2013
    Ma, nog een berichtje, gaat het om die diprosalic zalf ? Want volgens mij heeft dit dezelfde ingrediënten 0,64 mg betamethasone en 30 mg salicylic zuur ?...
  87. Elvi:
    24 juli 2013
    Leuk al die foto's en nog veel succes xxxxjay
  88. Alwin:
    25 juli 2013
    Vandaag gaan we een kook cursus doen er zullen natuurlijk veel foto's volgen maar eerst gaan we lekker ontbijten en het 5 sterren buffet in ons hotel daarna gaan we met de taxi of de metro naar de kook cursus dan gaan we eerst naar de markt en dan leren we om echt Thais eten te koken . Als we gekookt hebben zullen we natuurlijk vertellen hoe het geweest is xxxx Luna
  89. Alida:
    Ha avonturiers,
    Doen we jullie een plezier als we Bart zaterdag ophalen bij Vera en 'm zondag komen brengen?
  90. Alwin:
    25 juli 2013
    Sawadee voor de laatste keer,

Met nog 1 dag te gaan hebben we vandaag een kookcursus gedaan met de kids. No, not f.....g hot maar gewoon lekker spicy.

Na een zegening bij de lokale tempel kon hetvkokoen al niet meer fout gaan. Bij lin zat er 50 euro onder haar krasserig sus dat was ff lekker.

We moesten om 12:30 verzamelen om samen naar de markt te gaan en spullen te kopen. Daarna allemaal naar de kookcursus waar de zwerfkatten, honden en hanen overal rondliepen. De eerste gedacht was: moeten wij dit nu ook nog eerst vangen? Maar nee, alles was verder al gedaan. We hadden een leuke groep waarbij wij het enige gezin waren. Lizz had haar eigen kookstelletje wat lager stond dan de rest. Na 5 gerechten kwam de curry en rijst mijn oren uit dus eerst wat ruimte maken voordat we naar huis zouden gaan.

Na nog wat cadeaus gekocht te hebben blijven we vanavond thuis en gaan vroeg naar bed voor de laatste dag. En dan home sweet home.

Zie foto's

Ed, Es & kids en aart en riet fijne vakantie morgen en doe voorzichtig.

Alida en deef, dit zou fantastisch zijn maar vera moet wel gelijk betaald worden en Bart moet voor 12 uur gehaald worden anders betaal je een extra dag. Nemen jullie contact met haar op dan doen wij dat zaterdagavond met jullie om af te spreken voor zondag. We Betalen dag gelijk het bedrag wij wij jullie dan schuldig zijn.

Allen, bedankt voor jullie leuke reacties en medeleven en vanuit een bewolkt BKK zeggen wij ga-poen-gap (dankjewel)

Laterssss en tot snel!!!!!!
  91. Marina:
    25 juli 2013
    Hoi hier met omatje uit Roosendaal.Ik heb hier het potje. Het is geen diprosalic maar SALICYLZUUR 40% (Als het 30% is het ook goed) in vaseline DMB. Misschien lukt het en anders hebben jullie je best gedaan.Is wel veel goedkoper als bij ons. Het is hier e4en potje van 30 gram. Hopelijk lukt het. Een dikke kus en slapen jullie lekker. Sawadee Gromo
  92. Geraldine:
    25 juli 2013
    Mooi die cursus... Kunnen jullie de volgende keer samen een thaaise curry met gamba's klaarmaken.... Hmmmmm water loopt me nu al in de mond.
  93. Alwin:
    26 juli 2013
    Dientje,

Met de juiste ingrediënten en de hand van de meester / meesterje is dat een 'piece of cake'
  94. Alida:
    26 juli 2013
    Komt goed, we hebben zaterdagavond of zondagochtend contact.
    Wij wensen jullie nog een heel fijne dag en een voorspoedige reis!